Alla inlägg under maj 2017

Av Emelie - 23 maj 2017 17:26

 

Alla tankar går till  Manchester!

Men tankarna går också till dem skadade, till dem anhöriga och till Ariana Grande!

 

    

 

 


 

Av Emelie - 23 maj 2017 16:46

Är hur trött som helst idag , vill bara sova!!

var full rulle igår kväll då min lilla Hund blev sjuk,

har dock ingen aning om vad som hände riktigt...

Vi var ute och njöt av att de blivit så svalt på kvällskvisten

sen bara satte hon sig ner och med ryggen emot oss

Så jag gick fram till henne och frågade hur läget var

men hon reagerade inte när jag pratade med henne...

hon kunde inte hålla ögonen öppna så jag lyfte upp henne i min famn 

och hon var helt borta.

Gick in och la mig med henne i soffan, hon låg på rygg!

hon kollade på mig med sina fina ögon och jag la handen på hennes mage försiktigt..

Jag kände hur hon krampade, Jag började gråta och tryckte mitt ansikte mot hennes!

Ringde Mamma och mamma och min syster kom direkt. 

Jag fick ringa in till vetrinären och vi åkte direkt. 

Dem kunde inte göra så mycket där inne utan hon fick smärtstillande 

och sen fick vi åka hem. 

Natten har varit katastrof, hon har gråtit massor!

haft svårt att ligga ner, det har funkat när hon legat i mitt knä.

Hon har varit orolig och rädd.

mitt hjärta brister när min älskling är sjuk och jag inte vet varför.

Hon är mitt ALLT!!! 

Jag älskar dig underbara hund!!! mer än ord kan beskriva. 


//Emelie

Av Emelie - 20 maj 2017 01:40

För några år sedan fick jag kontakt med en kvinna som hette kim..

vi pratade varje dag och hon visste hur dåligt jag mådde , 

med min snea självbild, depression, ångest och självmordstankar.

Hon skrev varje dag hur vacker jag var och hon uppskattade mig för den jag var.

Hon är en av dem finaste människor jag lärt känna

mitt hjärta gick itur när hon gick bort. 

Hon var en underbart fin människa som kämpat hårt.

Jag är tacksam för att just jag fick lära känna henne... 

hoppas du har det bra nu!

Vila i frid min vän     


Kim Mcguire

*1/12-55 

+14/9-16


 

Av Emelie - 20 maj 2017 01:25

KOLLA VAD SOM KOM IDAG!!! FATTA VAD TAGGAD MAN ÄR!!   

 

//Emelie

Av Emelie - 20 maj 2017 01:10

Nu är det natt, jag ska väl försöka sova så småningom! 

fixade håret i Torsdags, äntligen! blev jätte nöjd :-)

bild kommer i slutet på inlägget!

Sen har jag beställt lite nya tunnare kläder inför sommaren..

värmen kom ju bara pang på, och alla mina kläder är för stora pga viktnedgång..

ska bli spännande när dem nya kläderna kommer, om inte annat så kommer det bli skönt.

tänkte först beställa mina kläder på Vkks men dem är så himla dyra..

brukade beställa mina kläder där innan när dem inte var så dyra. 

Jätte tråkigt i alla fall att dem höjt priserna så jävla mycket!!

Kommer lägga upp bilder på mina tunikor också! :-)

första gången jag beställer någonting vitt... iiiih!!! 

känns super knasigt men spännande. 

Jag, Moa och babe var i stan på morgonkvisten, 

sen när vi kom hem packade vi upp alla varor osv..

sen var det dags för jobb, slutade jobbet vid midnatt.

så ska hoppa i säng snart för dags för jobb imorgon bitti igen....

Senare på kvällen begav jag mig till Mamma och hälsade på, där var det några på beskök :-)

mycket trevligt, dock stannade jag inte så länge, för mådde inte så bra. 

Är fortfarande sjuk och kroppen var trött, örat värkte och hade lite ångest.

När kroppen värker och ångesten är på så använder jag rullator, och jag kom på mig själv att skämmas över det innan nu ikväll, vafan ska jag skämmas över det för?? ... 

Alla är vi olika, som tur väl är!!! 

fick mycket beröm för mitt fina hår :-D   

sen åkte ja med björn, han följde med in på en cigg och ett glas Cola! 

Förresten så pratade jag med Vc i torsdags också, för jag hade fått ondare efter örondropparna..

Sköterskan trodde jag hade fått en allergisk reaktion, så skulle inte använda den mer.

fan vad knas att det kan bli så när man har gått på dem örondropparna i åratal..

Aja, men nu ska jag ta nattciggen och sen spela...

förhoppningsvis somnar jag inte jätte sent.

Sov gott allesammans :-) 


//Emelie


         

Av Emelie - 16 maj 2017 23:58

Snart dags för att sova, har dock sovit lite redan. 

Dagen har varit bra, cyklade till Mamma och stannade där på middag :-)

Anna med familj var där, super mysigt.

Hela dagen har inte varit en höjdpunkt, fick ett tråkigt meddelande..

meddelandet var från min fd vän som jag skrev om i ett annat inlägg, 

och hon ville inte ta upp kontakten igen, men ändå så förstår jag henne

för vissa personer i min omgivning har inte varit så snälla emot henne.

men som sagt, livet går vidare. 

vet inte om jag behöver besöka doktorn, har ont när jag andas!! 

och nu har jag fått ont när jag rör mig, känns obehagligt!

Är lite yr, tror det är både febern och örat som spökar. 

Älsklingen gick och la sig för nån timme sedan, han var jätte trött..

men han har inte riktigt mått så bra, snuvig och jävlig..

men sa till honom att vi får boka en tid till doktorn så han kan få allergimedicin på recept.

Mitt löshår kom idag :-D !!! 

funderar på om jag behöver köpa till mer? nu har jag 125 slingor :-)

funderar på att köpa 25 slingor till, eller räcker det med 125?? 

Vi har rensat vår uteplats helt tom, nu står stolar och den där... gungan i trädgården..

haha glömde namnet på vad den heter :-P 

till uteplatsen ska vi införskaffa


*Plastmatta

*utemöbler

*parasoll

*färg

*blommor 

*stora krukor


det kommer bli så fint när vi är färdiga :-)

funderar på att inhägna trädgården så maja kan springa lös.

Men vill inte inhägna helt för vi har ju igelkottar här som kommer varje dag/kväll och äter.

Och dem har ju en speciell plats där dem vet att vi lägger ut mat till dem.

Imorgon ska jag lägga ut mer mat btw, dem äter som hästar... 

men älskar verkligen deras sällskap!! <3 


Nu nattcigg, sen sova!

God natt allesammans. 


//Emelie


Av Emelie - 15 maj 2017 14:20

http://theincrediblemonster.bloggplatsen.se/


Intressant blogg, med ett intressant ämne! 

ska hålla lite utkik då och då. :-)


//Emelie

Av Emelie - 15 maj 2017 13:44

Sitter och väntar på min underbara älskling som snart är på g hem.

när han kommer hem ska vi äta, sen blir det att jobba!

har dock inte sovit så bra , så är trött.. 

Är as trött, kommer somna ovaggat i natt... 

Vet inte vad som händer annars idag, Bara jobb

kanske glor på en film med babe, förhoppningsvis. 

vet inte riktigt vad jag ska skriva, Ska kolla upp lite bloggar.

kanske delar någon om jag hittar någon intressant :-) 

näää ni får ha det så bra allesammans.


//Emelie

          

 

Min själ väger inte mer än drömmen i en fjäril.   

 

  PAPPA  

 

1960-2014

 

Gamer.  
Nörd.  
Poesi.  
fotograf.  
kroppsaktivism.  
medial.  
sång & musik.  
Konst.

Fråga mig något kul

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards